Deur Chantelle Smith
As bemarkingsbestuurder by The SSC, het ek al dikwels die vraag gekry: “Waarom is my webwerf nie bo nie?” of “Waarom besoek mense nie my webwerf nie?”. Hierdie vrae is meer algemeen as wat meeste maatskappye besef, en die antwoord lê dikwels nie in die kwaliteit van die webwerf nie, maar in hoe jy dit aan die regte mense bekend stel en hoe jy jou digitale voetspoor bestuur. Ek verduidelik dit altyd as volg: – “ Stel jou voor jy het ‘n fisiese winkel, maar daar is glad nie ‘n bord of enige aanduiding van wat daar gebeur nie. Hoe gaan mense weet hulle moet by jou stop? Hoe weet hulle wat in jou winkel gebeur en of hulle ‘n behoefte aan jou produkte het?”. Dieselfde geld vir jou webwerf: as mense nie weet jy bestaan nie, gaan hulle nie jou webwerf besoek nie.
Die digitale voetspoor en jou aanlyn teenwoordigheid
In ‘n wêreld wat toenemend gedomineer word deur digitale interaksies, is jou digitale voetspoor jou maatskappy se aanlyn teenwoordigheid. Dit gaan nie net oor jou webwerf nie, maar oor elke platform waar jou maatskappy vertoon word, van jou webwerf tot sosiale media, aanlyn advertensies en selfs jou SEO (soekenjin-optimalisering). As jy nie in die digitale wêreld sigbaar is nie, sal mense nie jou webwerf kan vind nie, ongeag hoe goed dit lyk of hoe waardevol jou produkte of dienste is.
Sosiale media as jou “aanwysers” na jou webwerf
As jy jou webwerf as die “winkel” van jou besigheid beskou, dan is sosiale media die “bord” wat mense na daardie winkel lei. Sosiale media is die venster na jou webwerf, en dit is die plek waar jy jou boodskap, jou produkte en dienste kommunikeer. Dit stel jou in staat om ‘n gesprek met jou gehoor aan te dui en hulle te lei na die regte plek.
Die gebruik van platforms soos Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn stel jou in staat om nie net jou maatskappy se storie te vertel nie, maar ook om inhoud te deel wat mense waardeer en wat hulle sal aanmoedig om jou webwerf te besoek. Volgens HubSpot, 66% van bemarkers erken dat sosiale media ‘n groot impak op die trafiek na hul webwerwe het. As jy ‘n sterk teenwoordigheid op sosiale media het, sal dit jou help om ‘n gehoor op te bou wat gereeld jou webwerf besoek.
Ek glo dat die beste manier om jou webwerf sigbaar te maak, is om jou publiek in kennis te stel oor wat op jou webwerf gebeur – wat jy aanbied, wat nuut is, en hoekom hulle jou moet besoek. Dit is een van die hooffaktore wat diegene wat op sosiale media beweeg, kan aanmoedig om jou te ontdek en na jou webwerf te gaan.
SEO – die sleutel om sigbaarheid te kry
‘n Webwerf is nie net ‘n plek om jou produkte te vertoon nie; dit moet geoptimaliseer word sodat mense jou kan vind wanneer hulle na dienste of produkte soos joune soek. Dit is waar SEO (soekenjin-optimalisering) inkom. SEO behels die proses om jou webwerf se inhoud so te optimaliseer dat dit makliker in soekenjins, soos Google, gevind kan word.
Baie eienaars van webwerwe neem aan dat hul SEO ook automaties bestuur word deur die persoon wat hul webtuiste bestuur. SEO is egter ’n spesialisrigting en ’n addisionele diens. Maak seker dat dit wel in jou pakket ingesluit is, al dan nie, is dit wel ’n goeie addisionele produk om by jou webbestuur by te voeg.
Waarom jy nie jou webwerf kan ignoreer nie
Ek sal altyd vir kliënte sê: “Jy kan nie verwag dat mense sal aanklop as hulle nie weet wat jy bied nie.” Net soos ‘n fisiese winkel nie sal floreer as dit nie sigbaar is nie, sal jou webwerf nie verkeer trek as dit nie geoptimaliseer en gekoppel is aan ander platforms nie. Sosiale media en SEO is jou gereedskap om jou digitale voetspoor te vergroot, jou sigbaarheid te verhoog, en uiteindelik jou webwerf se verkeer te verbeter.
Alhoewel dit moontlik lyk om alles op jou webwerf self te fokus, moet jy onthou dat ‘n goeie aanlynstrategie alles insluit – van hoe mense jou webwerf vind, tot die inhoud wat hulle daar vind, tot die manier waarop jy hulle na daardie webwerf lei. Dit is waar sosiale media en SEO een van die kragtigste hulpmiddels is wat jy kan gebruik om jou maatskappy se sukses in die digitale era te verseker.
Die digitale landskap in Suid-Afrika is in volle blom, en die maatskappye wat slaag, is dié wat verstaan dat hulle digitale voetspoor ‘n samewerking van elemente is. Sosiale media, SEO en ‘n goed-geoptimaliseerde webwerf is nie opsies nie, dit is ‘n noodsaaklikheid.. Maak seker dat jy jou webwerf nie net bou nie, maar dat jy ook jou “winkel” aan die regte mense vertoon en ‘n pad na jou digitale “deure” oopmaak.
Statista, 2023. Number of social media users in South Africa from 2017 to 2023. [online] Available at: https://www.statista.com/statistics/272014/number-of-social-media-users-in-south-africa/ [Accessed 19 March 2025].
HubSpot, 2023. Social Media Marketing: The Ultimate Guide. [online] Available at: https://blog.hubspot.com/marketing/social-media-marketing [Accessed 19 March 2025].
Backlinko, 2023. The Ultimate Guide to SEO. [online] Available at: https://www.backlinko.com/seo-guide [Accessed 19 March 2025].
Forbes, 2023. Why Your Business Needs SEO in 2023. [online] Available at: https://www.forbes.com/sites/forbescommunicationscouncil/2023/02/01/why-your-business-needs-seo-in-2023/ [Accessed 19 March 2025].
Social Media Examiner, 2023. How Social Media Drives Traffic to Websites. [online] Available at: https://www.socialmediaexaminer.com/social-media-website-traffic/ [Accessed 19 March 2025].
Moz, 2023. SEO and Social Media: How to Get Them to Work Together. [online] Available at: https://moz.com/blog/seo-and-social-media [Accessed 19 March 2025].